EDAG Engineering - firma która pomoże zaprojektować pierwszy polski samochód elektryczny

EDAG EngineeringProjekt powołania do życia polskiego samochodu elektrycznego, jak podkreślają specjaliści, to nie tylko opracowanie samego pojazdu, ale całego ekosystemu firm potrzebnego do jego produkcji oraz późniejszej sprzedaży. Przed takim właśnie wyzwaniem stanęła spółka ElectroMobility Poland, która ogłosiła niedawno swoją decyzję w sprawie głównego partnera technicznego. Wybór padł na doświadczone biuro inżynieryjne - EDAG Engineering.

Tak naprawdę od początku było wiadomo, że projekt budowy polskiego samochodu elektrycznego jest zadaniem niezwykle ambitnym. Szczególnie, że ElectroMobility Poland musiało zacząć prace "od zera", działając na rynku, na którym od lat nie istnieje własna marka motoryzacyjna. Takie uwarunkowania sprawiają, że konieczne jest zbudowanie zupełnie nowej sieci partnerów i dostawców.

Zgodnie z ostatnimi wypowiedziami prezesa spółki, Piotra Zaremby, tworzenie takiego ekosystemu nie jest zadaniem łatwym, również ze względu na unikalne kompetencje i doświadczenie, którego EMP oczekiwało od potencjalnych kontrahentów. Ostatecznie spółka zaprosiła do współpracy EDAG Engineering, czyli uznane biuro inżynierskie, które będzie wspierać ElectroMobility Poland w pracy nad opracowaniem technicznym pojazdu oraz budową fabryki.

EMP poszukiwało partnera i technicznego integratora!

EDAG Engineering będzie integratorem, który pomoże w planowaniu i koordynowaniu kolejnych etapów prac nad powstaniem polskiego samochodu elektrycznego. Firma ma pełnić przy tym jeszcze jedną rolę - to właśnie EDAGowi przypadnie bowiem zadanie wyszukania ewentualnych słabych punktów konstrukcji nowego auta na etapie testów. Ma to zapewnić możliwie najlepszą jakość finalną pojazdów i uniknąć wprowadzenia do masowej produkcji aut, które nie spełniają określonych, wyśrubowanych kryteriów. Eksperci podkreślają, że weryfikacja jakościowa nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać i do przeprowadzenia jej we właściwy sposób niezbędne jest spore doświadczenie. EDAG w ostatnich latach wprowadził jednak na rynek około 20 nowych modeli, co pozwala zakładać, że inżynierowie firmy są doskonale zaznajomieni z przebiegiem całego procesu.

Zadaniem głównego partnera EMP ma być również planowanie produkcji. Firma inżynieryjna przekaże EMP istotne wskazówki, które pomogą im podjąć decyzje dotyczące wyznaczenia listy poddostawców czy optymalnego dostosowania linii produkcyjnych w fabryce.

Co ciekawe, choć EDAG Engineering jest firmą globalną, podczas współpracy z ElectroMobility Poland kluczową rolę odgrywać będzie polski oddział biura. Z tego tytułu przedsiębiorstwo zapowiedziało nawet zatrudnienie większej liczby inżynierów. W początkowej fazie projektu, EDAG ma pełnić funkcję doradczą, aby z czasem, po przekazaniu całego "know-how", pozostawić projekt całkowicie w rękach inżynierów z EMP.

EDAG Engineering to wiele lat doświadczenia i potężna wiedza!

Pojawiają się pytania o to, po co tak właściwie zostaje zatrudniony EDAG. Eksperci nie mają jednak wątpliwości - EMP ma wizję i dokładnie dopracowany biznes plan, ale proces budowania nowej marki motoryzacyjnej jest bardzo złożony. Doświadczenie w realizacji zbliżonych projektów może pomóc w usprawnieniu prac oraz uniknięciu ewentualnych błędów, które często popełniane są przez początkujące firmy. Jak podkreślił prezes EMP, Piotr Zaremba, spółka chce "ograniczyć ryzyka techniczne i stworzyć samochód na europejskim poziomie".

Tego doświadczenia EDAGowi zdecydowanie nie można odmówić. Biuro inżynieryjne funkcjonuje na rynku od pięćdziesięciu lat i w tym czasie rozwinęło swoją działalność na tyle, że dziś posiada filie w sumie w 60 krajach świata, zatrudnia 8,5 tysiąca osób oraz generuje roczny dochód znacznie przekraczający 700 milionów euro. Firma cieszy się również renomą na rynku motoryzacyjnym. Dziś przedsiębiorstwo jest uważane za jednego z największych, światowych partnerów konstrukcyjno-rozwojowych dla producentów samochodów i firm działających w ich ekosystemie. Lista dokonań zatrudnianych w EDAG inżynierów jest naprawdę pokaźna. Pracownicy tej firmy uczestniczyli np. w procesie projektowania ultra luksusowego Rolls-Royce'a Phantoma czy wodorowego Mercedesa GLC. Na liście kontrahentów biura można znaleźć również takie marki jak m.in. BMW, Volkswagena, Triggo, Astona Martina, Porsche, McLarena, MAN-a, Volvo, Daimlera czy Pesę.

Ocena: 3.7

Komentarze