Jak zarabiać na stacjach ładowania samochodów elektrycznych?

Ładowanie samochodów elektrycznychStacje ładowania samochodów elektrycznych to praktyczne urządzenia, dzięki którym użytkownicy aut na prąd mogą wygodnie naładować swoje pojazdy. Nie można jednak zapominać, że jest to pewna usługa, którą musi ktoś świadczyć. Oznacza to więc, że ładowarki samochodów mogą być więc wykorzystywane przez inwestorów do czerpania korzyści finansowych. Poniżej przedstawiamy więc kilka sposobów na to, jak zarabiać na stacjach samochodów elektrycznych.

Opłaty za ładowanie na stacjach dla samochodów elektrycznych

Najprostszym przykładem na to, jak stacje ładowania mogą przynosić korzyści finansowe, jest samo pobieranie opłat za użytkowanie. Aby uzupełnić braki w energii, nie wystarczy bowiem podłączyć samochodu elektrycznego do zwykłego gniazdka domowego. Auta elektryczne wykorzystują bowiem prąd o znacznie większej mocy. Przeważnie z gniazdka 230 V można zasilić urządzenia o poborze mocy około 2,3 kW. Ładowarki samochodów elektrycznych oferują natomiast moc 22 kW lub większą. Oznacza to, że w ramach opłaty za jedno ładowanie, oprócz kosztów zużytej energii elektrycznej, można zawrzeć również cenę za udostępnienie odpowiedniej infrastruktury. Aby skutecznie zarabiać na stacjach ładowania, należy je wybudować i podpiąć, co może nie być tak proste. Infrastruktura wymagana do uruchomienia ładowarki nie jest bowiem tania, a samą instalację najlepiej powierzyć fachowcom. Profesjonalne ładowarki do samochodów elektrycznych zamontują specjaliści z www.sigmapolska.pl, którzy posiadają wiedzę i wieloletnie doświadczenie w bezpiecznym podłączaniu stacji ładowania, także dla przedsiębiorców. Po instalacji i poprawnym podłączeniu należy już tylko określić swój cennik.

Abonament na stacje ładowanie samochodów elektrycznych

Planując cennik dla swojej stacji ładowania samochodów elektrycznych, warto rozważyć ofertę abonamentu. Może być to bowiem stałe miesięczne źródło dochodu, zamiast opłat jednorazowych. Oferta tego rodzaju może być szczególnie interesująca dla inwestorów, którzy posiadają większą ilość ładowarek. Budując bowiem sieć punktów oraz dając użytkownikom możliwość korzystania z nich bez konieczności ciągłego przeprowadzania transakcji, dajemy użytkownikowi możliwość ładowania pojazdu bez każdorazowego wprowadzania opłaty. Jest to niezwykle wygodny w użyciu model biznesowy, który powinien sprawdzić się szczególnie dobrze w większych miastach.

Wprowadzając jednorazową opłatę, ograniczoną, na przykład maksymalną ilością ładowań, łatwo czerpać korzyści przede wszystkim z inwestycji w rozbudowaną infrastrukturę. Osoba wykupująca abonament może bowiem liczyć na ładowanie bez zbędnych formalności, ale również na miejsce parkingowe przy stacji ładowania, co jest przydatne w zatłoczonych miastach. Warto wspomnieć, że tak wygodny w użyciu system może również przyciągnąć użytkowników długoterminowych, a nie tylko jednorazowych klientów.

Reklamy na stacjach ładowania samochodów elektrycznych

Nie można zapominać o tym, że umieszczając przedmiot w przestrzeni publicznej, można go również wykorzystać, jako powierzchnię reklamową. Jest to kwestia, którą warto zestawić z lokalnymi przepisami, niemniej zawsze dobrze jest w pełni wykorzystywać swoje inwestycje. Umieszczenie reklamy lub materiałów sponsorowanych na samej stacji ładowania samochodów elektrycznych, lub bezpośrednio w jej systemie operacyjnym może okazać się prostą drogą do uzyskania pasywnego dochodu.

Zastanawiając się więc, jak zarabiać na stacjach ładowania samochodów elektrycznych, nie warto ograniczać się tylko do modelu pobierania jednorazowych opłat za ładowanie. Posiadając rozbudowaną infrastrukturę, warto rozważyć wprowadzenie do swojej oferty abonamenty. Dobrze również pomyśleć o tym, czy będziemy mogli wykorzystać wybudowane obiekty, jako powierzchnię reklamową.

Komentarze